مقالات مرتبط با صنعت چاپ مقالات مرتبط با صنعت چاپ .

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

به امان خدا يا به امان بسته بندي؟؟

طراحي بسته بندي  مال دو انگيزه اكثر را دنبال مي كند: نگهداري از كالا تا وصال به مشتري جذب مشتري براي خريد كالا بالا رفتن مرحله توقع و انتظار مشتري، كالا ها را ايراد پسند كرده و ديگر نمي بضاعت و توان حتي يك حبه قند و يا اين كه چاي كيسه اي را بدون پوشش و بسته بندي مختص خويش يافت . از سويي ديگر، در صورتي‌كه رده انتخاب كننده ي بسته بندي در جذب و اقناع مشتري را مد نظر داشته باشيم، در مي يابيم كه هزينه كردن براي بسته بندي كالا و طراحي، مي تواند تا مقدار گسترده اي، هزينه هاي مربوط به بازاريابي را پوشش دهد . به همين دليل، نگارنده بر آن شد تا در اين يادداشت، از لنز بازاريابي و اما زنجيره ي ارزشي، به آناليز بسته بندي محصول بپردازد . 
بسته بندي مواد غذايي در پناه آفريدگار يا اين كه در پناه بسته بندي؟؟ يك عدد از چرا ها و پيش ران هاي بسته بندي كالا، مراقبت از متاع به ويژه در مسير كارخانه تا دكان مي باشد . بسته بندي متاع بايد در تناسب بي نقص با شكل، حجم، كاركرد، مصرف، دكان و مشتري آن باشد . هرچه بسته بندي منعطف تر باشد و امكان حمل و نقل بهتري داشته باشد، براي مشتري ديدني تر مي باشد . دقت به منطقه ي جغرافيايي و حوزه‌ ي پحش جنس از ديگر عامل هاي مهمي ميباشد كه بايستي در بسته بندي لحاظ شود . مقطع حمل و نقل محصول تا وصال آن به فروشگاه و مصرف كننده ي نهايي، از ديگر نكته هاي حساس در بسته بندي هست . نگارنده اعتقادوباور دارااست كه «بسته بندي، منزل ي اول كالاي شماست»، پس منزل ي خوبي براي كالاي خود بسازيد و فرآورده را به امان پروردگار رها نكنيد . 
منزل ي دوم كالاي شما كجاست؟ منزل ي سوم چطور؟ و خانه ي چهارم؟؟؟؟ بسته بندي مواد غذايي 
اين مال است كه بايد خود را به فروش برساند گرچه فرآيند يافتن مغازه و فروشنده ي مناسب بيشتر با دخالت منشاء هاي انساني زيرا بازارياب و مدير فروش انجام مي گيرد، البته نگارنده بر اين اعتقاد مي‌باشد كه به محض ورود متاع به فروشگاه، اين متاع مي‌باشد كه بايد خودش را به فروش برساند و از هيچ كس ديگر كاري بر نمي آيد . به باور نگارنده، فروشگاه، منزل ي دوم محصول به شمار مي رود . در اين خانه مي‌باشد كه مال بايد مدتي حضور داشته باشد تا پس از رقابتي نفس گير با ديگر كالاهاي مشابه، منش خود را به سمت منزل ي سومش، بيابد . 
نزاع خاموش بسته بندي ها از لحظه اي كه كالاي شما باطن قفسه ي فروشگاه قرار مي گيرد، نبردي خاموش و البته اساسي و استراتژيك، در بين بسته بندي و طراحي كالاها شكل مي گيرد . هر كالايي مي كوشد تا خود را جالب تر نشان دهد و بيش از ديگر كالاها ديده و دقت مشتري را بربايد . شايد در نگاه در آغاز اين نبرد در ميان مال ها صورت دهد، البته در اصل جنگي نيابتي ميان ايجاد كننده هاي مختلف است . اين فرآورده نميباشد كه چيره مي شود، اين مارك و نام و نشان سازمان مي‌باشد كه بر ديگر ايجاد كننده ها غلبه مي نمايد . طراحي بسته بندي 
بسته بندي پس اگر به برند، فرآورده و نام و نشان اداره خويش اهميت مي دهيد، طراحي و بسته بندي قدرتمندي براي كالاي خويش تدارك ملاحظه كنيد كه در پيكار با ديگر حريف ها، حرفي براي بيان كردن داشته باشد و بتواند به تنهايي از موجوديت خويش دفاع كند . 
و منزل ي چهارم مال . . . درصورتي كه بسته بندي كالاي شما آن قدر قدرتمند باشد كه بتواند خط مش خود را به منزل هاي نخستين تا سوم (خانه ي سوم كدام منزل بود؟)، پيدا كند، دست يافتن به منزل ي چهارم چندان خلل نخواهد بود . منزل ي چهارم به مرحله اي اشاره دارااست كه كالا مصرف گرديده و مشتري تصميم مي گيرد با بسته بندي مال چه فعاليت كند . بر اين شالوده منزل ي چهارم مي تواند سطل زباله، مركز باز يافت و يا اين كه همان خانه ي سوم باشد . 
بسته بندي مواد غذايي امروزه با پيشرفت هاي گسترده در دانش گشوده يافت، شيمي و مواد، سازمان ها مي كوشند تا بسته بندي هاي ماندگار و يا قابل گشوده يافت براي كالاهاي خود آماده نمايند . از سويي ديگر، برخي از سازمان ها نيز با توصيف كردن كاركرد هايي براي بسته بندي كالا، حيات و تداوم بسته بندي را پس از مصرف جنس نيز تضمين مي كنند . براي نمونه، مي بضاعت و توان به كيسه هاي برنج اشاره كرد كه حتي پس از مصرف برنج، كاربردهاي گسترده اي براي مشتري به همپا دارند . 
براي اخذ پوشه مقاله ي "اوديسه ي كالا: به امان خدا يا اين كه به امان بسته بندي؟؟" بر پيوند ذيل كليك نماييد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۷:۱۲ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :