مقالات مرتبط با صنعت چاپ مقالات مرتبط با صنعت چاپ .

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

طراحي بسته بندي | خلاقيت در طراحي بسته بندي

طراحي بسته بندي بسته بندي از منظر كاربردي بيشتر براي مراقبت از كالا و اطلاع رساني در مسئله محتويات متاع به كار مي رود . همچنين امروزه انواع داده هاي ديگر از قبيل شعارهاي تبليغاتي ، كار هاي بشردوستانه و محيط زيستي توليد كننده ي فرآورده نيز بر روي بسته بندي درج مي شود . 
اما در يك تعريف كلي بسته‌ بندي تركيبي از علم، هنر و فناوري در جهت نگهداري از مال براي نگهداري، انبارش، انتقال و توزيع، ذخيره، فروش و استفاده از آن مي‌باشد . بسته‌بندي مشتمل بر مراحل طراحي، ارزيابي، و ساخت بسته‌ها ميگردد . 
معاش روز جاري آدم به نوعي با بسته بندي در آميخته شده . همه محصولاتي كه خريداري مي كنيم به نوعي داراي بسته بندي مي باشند و از سوي ديگر حجم بالاي توليدات بسته بندي و جراحت هاي زيست محيطي آن موجب دقت بيشتر ايجاد كننده گان به محفظه زيست در جهت استعمال از مواد تجزيه شونده و قابل بازيافت در صنعت بسته بندي شده است . 
خلاقيت در پباده سازي بسته بندي سيل توليد ها ايجاد گرديده در قفسه هاي فروشگاه ها و تنوع آنان چنان چشم تماشاچي را لبريز مي نمايد كه عرصه جلب توجه از طريق بسته بندي به ميدان ي رقابتي به هم پيچيده بدل شده مي‌باشد . خلاقيت درطراحي بسته بندي علاوه بر آنكه مي تواند در مراقبت و نگهداري مال و حمل نقل آسان آن زمينه دقت قرار گيرد، همينطور از منظر ظاهر جنس هم مي تواند با توليد تفاوت در ساختار و فرم و كاركرد ، بسته بندي را از عنصري كاربردي به عنصري تبليغاتي بدل نمايد . كاركرد بسته بندي و خلاقيت دز طارحي آن گاه در روند بازاريابي و فروش به حدي هست كه تصميم آخرين مشتري بر پايه بسته بندي انجام مي گردد . 
كاركردهاي گوناگون بسته بندي: حفاظت فيزيكي محصول اولين كاركرد بسته بندي حفاظف فيزيكي و محفوظ نگاه داشتن محصول تا زماني ميباشد كه كالاي داخل آن نيازمند حفاظت باشد . لايه و مانع محافظتي در برابر عدم ورود اكسيژن، بخار آب، گرد و خاك ، اشعه ماورابنفش و…، در بسته‌بندي مد لحاظ قرار مي گيرند . عدم نفوذپذيري بسته يك فاكتور مهم و كليدي در طراحي بسته‌بندي مي باشد و محافظت كيفيت محتويات درون بسته و طولاني كردن عمر آن يك عدد از مهم‌ ترين وظيفه‌هاي بسته‌بندي است . 
سهولت در جابجايي از اصلي ترين هدف هاي بسته بندي سهل وآسان كردن حمل و نقل يك كالا در جهت تندرست وصال متاع در دست كم دوران ممكن ميباشد . 
بازاريابي بسته بندي و طراحي خلاقانه وجذاب آن مي تواند نقشي مهم در ترغيب مشتريان ايفا نمايد . بسته‌بندي‌ها و برچسب‌ها ميتوانند توسط بازاريابان براي ترغيب مشتريان بالقوه براي خريد جنس استفاده شود . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۸:۰۲ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :