مقالات مرتبط با صنعت چاپ مقالات مرتبط با صنعت چاپ .

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

ويژگي‌هاي كاغذ

صفحه زماني مي‌تواند انتظاري را كه از آن ميرود برآورد كه ويژگي‌هاي آن اندازه‌گيري و كنترل شوند .براي صفحه مطلوب سه ويژگي اصلي وجود دارد: ۱-مشخصات ماده آفريننده كاغذ: نظير مقاومت، وزن (جرم در واحد سطح)، و چگالي ظاهري طراحي بسته بندي  ۲-خصوصيات مربوط به تراز كاغذ: مانند صافي كه نقش داراي اهميت و با اهميت را در پروسه تبديل مثل چاپ دارا‌هستند .۳-خصوصيات بصري :كه عمدتآ رنگ، شفافيت، و ماتي ميباشند .


كاغذي كه براي كتاب مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي بايست به حد كافي محكم بوده و رنگ و شفافيت آن پذيرفتني باشد . از بينش حفاظت و نگهداري، يكي از مسائل عمده، فرسودگي در گذر بازه زماني مي‌باشد . تغيير‌و تحول رنگ در اثر فرسودگي نيز داراي اهميت است، اما اهميت آن به گونه كاري كه قرار مي باشد صفحه انجام دهد ارتباط دارد؛ براي مثال رنگ در كتاب‌هاي هنري خيلي اهميت دارد .

روش اصولي مطالعه خصوصيات مكانيكي كاغذ، منحني بار كشيدگي مي‌باشد . فشار در نقطه پارگي، بيان‌كننده مقاومت كششي ورقه زمينه تست است؛ در حالي كه كشيدگي در محل پارگي وسيله‌اي براي اندازه‌گيري مقاومت يا اين كه توانايي جذب انرژي قبلي از تركيدگي هست .براي سنجش مشخصات مكانيكي كاغذ، آزمايش‌هاي متعدد ديگري وجود داراست كه يك‌سري از آنها بر پايه شبيه‌سازي و اقتدار ايستادگي ورقه در پيش‌روي نيرو انجام شده ميباشد .


دراين زمينه به مورد ها پايين مي‌توان اشاره كرد: - مقاومت نسبت به پارگي، كه با انرژي مسئله نياز براي نشر پارگي در مثال كاغذي كه در آن شكافي ايجاد شده ميباشد اندازه‌گيري مي‌شود .- مقاومت در برابر رخنه‌ شدن (نيروي مسئله نياز براي ايجاد يك رخنه‌ در بين برگه با استفاده از يك ديافراگم لاستيكي مقاوم ساخت مي‌شود) .

- پايداري در پيش‌رو تا شدن، اين خاصيت را به اين ترتيب اندازه ميگيرند كه يك باريكه صفحه را بارها به باطن و بيرون تا مي‌نمايند تا پاره شود . همان‌طور كه تا قبل از اين اشاره شد علاوه بر ويژگي ها مكانيكي، براي اشخاصي كه به ورقه به‌عنوان محمل داده ها مي‌نگرند، رنگ عمده از هر چيز ديگري مسئله اعتنا هست .

رنگ‌رفتگي و تبديل رنگ كاغذ به قهوه‌اي متمايل به زردرنگ در تماس با نوروفروغ و روشنايي، رايج‌ترين مورد هست و از موارد آشنا در كتاب‌هاي جلد كاغذي ديرين و به خصوص حاشيه برگ‌هاي آنهاست . برهان با اهميت در رنگ‌رفتگي وجود يا اين كه عدم ليگنين است، زيرا كاغذهايي كه داراي اين ماده ميباشند در مقابل روشنايي و فروغ به سرعت زرد مي گردند .


برچسب: طراحي بسته بندي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۰:۴۶ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :