مقالات مرتبط با صنعت چاپ مقالات مرتبط با صنعت چاپ .

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

نكاتي در ارتباط با رعايت اصول بسته بندي

عملكرد بسته بندي و خصوصيت هاي يك بسته عالي از اصول اساسي و واجب مي‌باشد كه نياز به رعايت نكات، وايسته به وضعيت و مدل متاع دارااست . 
براي داشتن يك بسته بندي مطلوب اصولي را مي بايست رعايت كرد كه در ادامه به يكسري مسئله از آن اشاره مي شود .  طراحي بسته بندي


اصول بسته بندي : ۱- جلب توجه: بسته بايد به نوع اي باشد كه خويش را به مشتري عرضه كند و يا اين كه به عبارت ديگر مشتري را در خريد خويش راغب و مشتاق نمايد . نبايد فراموش كرد كه بسته مي بايست خويش را نشان دهد و هر جا كه هست، خريدار احتمالي را به طرف خويش بكشد . 


۲- معرفي كالا: بسته بندي مي بايست معرف كالاي درونش باشد؛ به طوري كه درصورتي كه كسي براي اولين بار آن را ببيند، بتواند حدس بزند كالاي بسته بندي شده چه مي‌باشد . 


۳- تميز و بهداشتي: بسته مي بايست اين احساس را در تماشاچي القا كند كه پاك مي باشد و محتواي آن سلامت و پاكيزه مي باشد . 


۴- ايجاد اعتماد: مي بايست تماشاچي را قانع كند كه بسته بندي مناسبي هست و اقتدار حفاظت آن، راضي كننده است؛ خير اين‌كه خريدار احتمالي شك و ترديد نمايد كه آيا مي تواند آن را تا منزل سلامت ببرد؟ 

۵- باارزش باشد: بسته بندي بايستي به قيمت كالا بيافزايد و با ارزش آن متناسب باشد . 


۶- سهولت برداشتن: به راحتي در دست جاي گيرد و در صورتي كه تبارك است، بتوان آن را به راحتي از زمين بلند كرد . فرم و طراحي صحيح و دقيق بسته با اعتنا به محتويات داخلي آن و با در لحاظ گرفتن پارامتر حفاظت كالا، در اين زمينه نقش به سزايي داراست . اكثري از بسته ها كه به فيس اصولي طراحي نمي شوند، چه بسا با وجود وزن كم اما با حجم بالا، اختلال برداشتن و حمل دارند . 


۷- سهولت حمل: در وسايل نقليه به راحتي جاي گيرد و دست كم دور و بر را اشغال نمايد و همچنين فرد بتواند تنها و به راحتي آن را حمل كرده و هم پا خويش ببرد .


۸- سهولت گشودن: باز كردن بايد به راحتي انجام گيرد . حتي المقدور محتاج كليد و ديگر وسايل نباشد و با دست خالي و بدون مشكل گشوده شود . 


۹- سهولت نگهداري: در‌صورتي‌كه محتواي بسته با يك توشه مصرف تمام نشود، مي بايست ترتيبي اتخاذ شود كه مابقي در به عبارتي بسته به راحتي حفاظت و حفظ گردد و به ظرف ديگري احتياج نباشد . 


۱۰- نمايش: چينش كالا در پشت ويترين و درون قفسه فروشگاه بايستي به راحتي انجام شود؛ به نحوي كه در اين چيدمان، كارداران موردنظر توليدكننده براي معرفي كالا، به راحتي قابل سناريو و معرفي باشد . در اين زمينه نشانه ها و جاگيري آنها روي بسته، اهميت به سزايي دارد . 


۱۱- بهداشت: بسته بندي بايستي طوري باشد كه كالا را سلامت نگه دارد و رعايت مساله بهداشتي، به طور كامل در آن انجام گرديده باشد . 


۱۲- حفاظت: در‌صورتي‌كه فرآورده در اثر فشار و يا اين كه تكان در هنگام حمل و انبار كردن معيوب و ضايع گردد، بسته بندي بايستي توان نگهداري و پرهيز از اين تخريب را داشته باشد . بسته بندي بايد بضاعت و توان محافظت هرچه طولاني خيس متاع در حالت اوليه را داشته باشد . 


۱۳- انبارداري: كالا مدتي كه در انبار كارخانه يا نزد واسطه هاي فروش مي ماند، مي بايست به وسيله اصول صحيح بسته بندي به راحتي قابل محافظت باشد . 


۱۴- راهبرد ها: نام، ارزش و به طول كلي علايم و علامت هاي بسته بندي بايستي طوري باشد كه بتوان به وسيله چاپ و يا اين كه برچسب روي بسته الصاق نمود . 


۱۵- رنگ و طرح: تركيب رنگ، طرح و نقش بندي بايستي با رعايت طريق تفكر و ذوق و سليقه خريدار احتمالي مشخص گردد . 


۱۶- تبليغات: صورت و ظواهر جنس بايد در تبليغات جنس نشان داده شود و در بسته بندي بايستي رعايت سهولت كاربرد تبليغ مدنظر گرفته شود . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۵۴ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :