مقالات مرتبط با صنعت چاپ مقالات مرتبط با صنعت چاپ .

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

بسته بندي مرغوب و شايسته كارتن

هميشه براي كارفرمايان يك عدد از اساسي ترين فاكتور هاي گزينش باكس زيبايي و خوش فيس بودن باكس مي باشد امروزه از  طراحي بسته بندي  خير تنها براي مراقبت توليدها به كارگيري مي شود . بلكه بسته بندي فرآورده ابزاري اساسي در مورد بازاريابي و فروش محصول هم به شمار مي رود . بازارهاي داخلي و بسته بندي مرغوب و سزاوار كارتن در بازارهاي داخلي و خارجي نه فقط از بسته بندي فيض مي مارك بلكه براي ان نقشها و مسئوليتهاي متعددي قائلند . از گزاره اينكه ارزش افزوده ايجاد مي كند . به خريداران پرستيژو اطلاعات مي دهد .از ويژگي هاي اساسي يك بسته بندي خوب مي بضاعت به مواقعي چون جذب مشتري به صورتي كه شخصيت و شان مشتري را نگهداري كند و به او احترام بگذارد . فرهنگ و تمدن كشورها و بسته بندي مرغوب و لايق كارتن در حيث داشتن فرهنگ و ارزشهاي مرز و بوم هدف و به كارگيري از يك فرهنگ وتمدن لذت بخش براي مردم براي بسته بندي محصول الزاما بايد از اجناس مرغوب و ماد اوليه مضاعف مناسب كه امكان بازيافت شدن راداشته باشند . اشغال توليد ننمايند و به محفظه زيست لطمه اي نزند . بسته بندي هاي مطلوب صادرات لزوما براي صادرات متاع مي بايست بسته بندي در حد و شأن فرآورده براي صادرات باشد آمارها نشان مي دهد كه صادرات توليدها مرغوب كشور ايران مانند زعفران و خرما و پسته عموما به فيس عمده بوده مي‌باشد . بسته بندي مرغوب و لايق كارتن بسته بندي مرغوب و شايسته كارتن صادرات مال مصرفي بي واسطه يا اين كه بر اساس مارك مبتلا ضعف هاي اصلي ميباشد . جاي خالي بسته بندي هاي خوب و مرغوب و خلاقانه در آن ها چشم مي شود . صنعت چاپ و بسته بندي ميهن اسپانيا كشور اسپانيا ساليانه حدود يك تن زعفران توليد مي نمايد در حاليكه با واردات زعفران بيشتر از جمهوري اسلامي ايران هر ساله بيش از ۴۰ تن زعفران بسته بندي و صادر مي كند . صنعت چاپ و بسته بندي نيز با دقت به تمركز نداشتن بر مبحث بسته بندي بر محور صادرات و نيز ضعف اتومبيل آلات و طراحي فرآورده و ساخت بسته بندي هاي نفيس و جالب چه بسا در شراي بخواهد توان تكان در اين در ميان را ندارد . سرمايه گذاري در حوزه بسته بندي هاي كارتن سرمايه گذاري در حوزه بسته بندي هاي نفيس و به روز تهي دست داشتن علم فني و شناخت با اتومبيل آلات روز دنياست . به سرويس به چنگ آوردن علم و خودرو آلات تهيدست نيروهاي متخصص و مدير پويا و اثربخش و هدايتگر مي باشد . 

بسياري از بسته بندي هاي خوب محصول ها زعفران در عالم هاردباكس يا اين كه بسته بندي طاقت فرسا بوده مي‌باشد . نيز در اكثري از توليد ها لاكچري اين بسته بندي خوش درخشيده است . نكته آخرين در موضوع بسته بندي مرغوب و سزاوار كارتن هزينه بسته بندي نبايسيتي انقدر زياد باشد كه بهاي فروش محصول را نسبت به كالاي مشابه غير فابل رقابت نمايد . دسترسي آسان يكي از ويژگي هاي داراي اهميت يك بسته بندي خوب مي باشد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۹:۲۷ توسط:علي پور موضوع:

بسته بندي در ايران

صنعت بسته بندي در جمهوري اسلامي ايران يك صنعت ناشناخته مي باشد كه متاسفانه هنوز صنعتگران به اهميت آن پي نبرده اند . بسته بندي خرقه و قيمت افزوده كالاست . فروش هر محصولي اعم از مواد غذايي، شيميايي، دارويي، بهداشتي  طراحي بسته بندي  و آرايشي و… براي عرضه در بازار به بسته بندي متعلق مي باشد به همين استدلال اين صنعت را مي بضاعت و توان به تيتر يك عدد از كارداران موثر و پر رنگ در جذب مشتري و مادر بازاريابي خطاب كرد . براي بازاريابي مي بايست به مسائل روانشناسي و مردمان شناسي به ويژه در صادرات توجه ويژه كنيم كه يك عدد از اين ابزارها، بسته بندي مي باشد . به طور مثال مردم آذربايجان به رنگ قرمز‌رنگ رغبت دارا‌هستند و بيشتر از چاي بسته بندي به كارگيري مي نمايند درحالي كه مردم ارمنستان به رنگ هاي كرم توجه بيشتري نشان مي دهند و از تي بگ به كارگيري مي نمايند كه اين مورد ها مي تواند در طراحي و جذب مشتري در صنعت چاي كمك نمايد . 
بسته بندي مناسب يك بسته بندي مناسب مي بايست دارنده چه ويژگي هايي باشد؟ در صنعت بسته بندي دو ركن تضمين تندرست و ايمني مصرف كننده و صلح و آشتي با محيط زيست از اهميت بالايي برخوردار است و در پايان مقرون به صرفه بودن مطرح مي شود . هر كالايي كه در بازار عرضه مي شود، بايستي با بسته بندي مناسب يار باشد تا مصرف كننده از سالم بودن مواد غذايي و مصرفي اطمينان بي نقص پيدا كند . از سوي ديگر در يك بسته بندي مطلوب مي بايست مراقبت محفظه زيست و تجزيه پذير بودن آن نيز لحاظ شود . 
به طور نمونه بسته بندي هاي تتراپك سلولزي بوده و به سرعت در خاك تبديل به كود مي شود در حالي كه پلاستيك بيش از ۵۰۰ سال طول مي كشد تا تجزيه شود و علاوه بر اين سبب فاصله انداختن ذرات در خاك گرديده و با بارندگي احتمال سيل را ارتقاء مي دهد . 
عمده بخوانيد : بسته بندي زعفران وضعيت كيفيت و استفاده از مواد مناسب در بسته بندي هاي اهل ايران چه‌طور است؟ در صنعت بسته بندي دو ركن تضمين سلامت و ايمني مصرف كننده و صلح و آشتي با محفظه زيست از اهميت بالايي برخوردار ميباشد و در انتها مقرون به صرفه بودن مطرح مي شود . هر كالايي كه در بازار عرضه مي شود، بايستي با بسته بندي مطلوب همراه باشد تا مصرف كننده از سلامت بودن مواد غذايي و مصرفي اطمينان بي نقص پيدا كند . از سوي ديگر در يك بسته بندي مناسب بايد حفظ محيط زيست و تجزيه پذير بودن آن نيز نظر شود . 
به طور نمونه بسته بندي هاي تتراپك سلولزي بوده و به سرعت در خاك تبديل به كود مي شود در حالي كه پلاستيك بيش از ۵۰۰ سال طول مي كشد تا تجزيه شود و علاوه بر اين منجر مسافت پرت كردن ذرات در خاك شده و با بارندگي احتمال سيل را ارتقا مي دهد . 


عامل كم توجهي و گسترش نيافتن اين صنعت بسته بندي در جمهوري اسلامي ايران چيست؟ دليل ناچيز توجهي و گسترش نيافتن اين صنعت بسته بندي در جمهوري اسلامي ايران چيست؟ آفت كليدي صنعت بسته بندي، جزيره اي عمل كردن مي باشد . پراكندگي عمل در صنعت سبب ساز مي شود نتوانيم در مسير توسعه و گسترش ترقي قرار بگيريم . اين درحالي است كه كشورهايي همچون تركيه و مالزي، به برهان تشكل هاي قادر كه در اين صنعت تشكيل داده اند در اين صنعت ترقي كرده اند . نيز اكنون بعضي در اكنون عملكرد براي پيوستن كشور‌ايران به سازمان جهاني بسته بندي مي باشند درحالي كه عضويت در اين سازمان احتمال دارد مشقت بار نباشد اما ماندن و فعال بودن در اين صنعت، مستضعف كارگروه و توليد يك تشكل داراي انسجام ميباشد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۳:۱۵ توسط:علي پور موضوع:

تاريخچه توليد هولوگرام و عكاسي سه بعدي

تاريخچه ساخت هولوگرام و عكاسي سه بعدي براي شعور بي نقص تاريخچه هولوگرافي شما بايستي يك ايده كلي از آنچه كه هولوگرام است، داشته باشيد . فروغ و روشنايي يك موج الكترومغناطيسي مي باشد و هولوگرام از ماهيت  طراحي بسته بندي  موج الكترومغناطيسي به كارگيري مي نمايد . 
هولوگرافي بر خلاف يك عكس معمولي كه از يك لنز براي متمركز كردن يك تصوير روي يك تراشه الكترونيكي به كار گيري مي‌نمايد و يا بخشي از فيلم جايي كه فروغ و روشنايي در آن مي باشد يا كه نوري در آن وجود ندارد به راحتي آن را ضبط ميكند و اين يك خط مش عكاسي مي باشد كه موج نور با جنبش پر سرعت تصوير آن شي را مي‌گيرد و ضبط ميكند و مضاعف شبيه به چهره يي كه شما مي بينيد ،اما در هولوگرافي از امواج تداخل نوروروشنايي استعمال مي نمايد تا تصاويري را كه كاملا سه بعدي است را بگيرد . 
تداخل امواج فروغ دقيقا مشابه با تداخل موجهاي آب است زماني كه شما سنگي را در آب پرتاب مي كنيد سر مشق يا مدلي را كه مي‌بينيد را ميسازد و اين يك خصوصي اطلاعاتي مي‌باشد كه در اين جور الگوي موج براي ساختن هولوگرام استعمال مي شود . 
و اين راه و روش تا وقتي كه LASER ابداع نشده بود استفاده ميشد بعد از آن از آن هولوگرام هاي سه بعدي ، همانطور كه مي بينيد،با نوآوري ليزر يك واقعيت عملي شد . 
ليزر امواج خالص فروغ و روشنايي را ساخت مي كند كه در يك فاز نظير يك گروه حركت مي نمايد . و اين امواج به رخ داراي انسجام مي باشند و اين نوروروشنايي داراي انسجام ضبط الگوهاي تداخل موج نور و روشنايي هولوگرافي را ممكن ميسازد . آلبرت انيشتيين در سال 1917 آغاز فرضيه اي كه روند ليزر را ممكن توليد تكثير تحريك ناميد . ايده ليزر او‌لين توشه در سال 1958 به وسيله آرتور شلاوو و چارلز توئونز كه در آزمايشگاه Bell در موري هيل، نيوجرسي عمل مي كردند ، منتشر شد . تئودور مائيمن بعد از علي برنا ( اختراع كننده ايراني ) كه اولي ليزر گاز را ابداع كرده بود و آنگاه ليزر هليوم نئون را در دسامبر 1960 در آزمايشگاه بل نوآوري كرده بود، اولين ليزر ياقوتي را در سال 1960 هنگامي كه در آزمايشگاه هاي تحقيقاتي هيوز در ماليبو،كاليفرنيا فعاليت مي كرد ، ساخت . رابرت هال، ليزر تزريق نصفه رسانا را در سال 1963 زماني كه در آزمايشگاه هاي الكتريكي در نيويورك فعاليت ميكرد ابتكار عمل كرد كه امروزه به عنوان ديودهاي ليزري شناخته گرديده هست . 
سازمان تصويب اختراعات ايالات متحده در سال 1977،ثبت ابتكار عمل ليزر را به گوردون گولد، دانشجوي دكترا در دانشگاه كلمبيا كه پايين حيث چارلز توئونز درس ميخواد ، و بر شالوده ايده خود ليزر را ساخت در سال 1957به وي اعطا كرد . او بخاطر مشاور حقوقي بد تا سال 1959 براي ثبت ابتكار عمل خويش تصويب نام نكرد . البته آنگاه از گذر كرد بيست سال او اولين كسي بود كه كلمه LASER را به كار مي برد، كه به معناي تقويت فروغ به وسيله تحريك انتشار تابشي است و هولوگرافي تا مدتها قبل از ابتكار ليزر استفاده مي‌شد و تا قبل از سال 1886 در فرانسه گابريل ليپمن تئوري استفاده از تداخل موج نوروفروغ را براي دريافت كردن رنگ در عكاسي توسعه داد، براي اين فعاليت او جيوه را در پشت شيشه دوربين عكاسي قرار مي‌دهد و آن به عنوان يك آينه عمل مي نمايد و امواج نوروروشنايي را از طريق امولسيون گسيل مي نمايد و موجب ساخت تداخل موج مي شود، و آن‌گاه در سال 1891 اين نظريه را يار با بعضا از نمونه هاي ابتدايي از عكس ها با رنگ مختلت به آكادمي علوم ارائه داد و آنگاه در سال 1893 عكس هاي رنگي ساخته گرديده توسط برادران لومير را به آكادمي ارائه اعطا كرد . 
او تئوري خويش را در سال 1894 منتشر كرد . و در سال 1908 پاداش نوبل فيزيك را بر مبنا اين كارش موفق شد . در حالي كه مديريت بخش فيزيك در سوربن بود، ليپمن كه مشاور نقطه پايان نامه يك زن لهستاني به نام ماريا اسكلودوسكا بود به وي اجازه مي داد از آزمايشگاه خويش براي كارش به كارگيري نمايد وي چنان زير تاثير آن زن قرار گرفت كه وي را به يكي از شايسته ترين دانشجويانش به نام مسن كوري، معرفي كرد و ابعاد كهن سال كوري با آن زن لهستاني ازدواج كرد .ماري كوري اولين زني بود كه دو سال آن گاه از تاسيس نوبل براي تحقيقات مشترك در زمينه پديده تابيدن پاداش نوبل فيزيك را در سال 1903 با كمك همسرش و استاد آنتوان هنري برنده شد و وي در سال 1911 براي كشف راديوم و پولونيوم پاداش نوبل شيمي را هم پيروز شد . ليپمن مثل انيشتين كه در مدرسه دانش آموز ضعيفي بود و اديسون كه معلمش وي را بخاطر رمز به هوايي از مدرسه اخراج كرد علم آموز برجسته اي كمبود وي در انجام كارهايي كه به آن علاقه اي نداشت غفلت مي كرد و در آزمون معلمي نيز قبول نشد . موج تداخل رنگ ها در عكسبرداري هاي ليپمن قبل از هولوگرام وجود داشت ، كه رنگها مضاعف زنده بودند و اين رنگها از سود شكست نوروفروغ در رنگهاي نخستين آن ها بودند . براي ديدن تصاوير مانند هولوگرام شما مي بايست فيلم را در زاويه راست نوروفروغ نگه داريد . 
دنيس گابور مجارستاني در سن 15 سالگي با مطالعه كارهاي گابريل ليپمن در سال 1915 به فيزيك عشق و علاقه مند شد گابور هم نظير ليپمن يهودي بود وي در سال 1933 با ارتقاء اقتدار هيلتر بخاطر رهايي از آزار و اذيت مذهبي نازي ها به انگلستان فرار كرد، هنگامي كه در انگلستان بود، در آزمايشگاه تحقيقاتي انگلستان تامپسون-هوستون در راگبي كار ميكرد، او در حالي كه براي بهبود قدرت ميكروسكوپ الكتروني براي ديدن اتم ها عملكرد ميكرد به طور آراسته تئوري خود را نيز تجديد بنا مي كرد . وي نام آن را بر اساس لغت ها يوناني holos هولوگرام ناميد و در سال 1971 گابور به ياد نظريه هولوگرافي جايزه نوبل فيزيك را اخذ كرد . در اتحاديه شوروي سابق يوري نظريه ليپمن را در موضوع تداخل رنگ عكاسي خواند و فهميد كه ميتوان از آن براي تصاوير سه بعدي به كارگيري كرد، وي تجربيات خويش را از سال 1958 استارت كرد و تا هنگامي كه ليزر وجود نداشت از لوله تخليه جيوه براي منشاء نورش به كارگيري مي‌كرد . او فعاليت خويش را در سال 1962 منتشر كرد و نشريه داغ را در يك صدايي جماهير شوروي اخذ كرد . البته اين اولي هولوگرام سه بعدي بود، يوري دنيسويوك شغل هاي گابور را نمي شناخت و در گفتگوها به اينجانب خاطرنشان كرد كه مافوقش به وي درجه پايين داده و به كارش در هولوگرافي اعتماد ندارد البته هنگامي نماينده اي از پژوهشگران آمريكايي خواهان ديدار او شد، حال و روز برايش تغيير كرد، سپس از اين‌كه آن ها ديدند كه عمل وي در غرب باارزش مي باشد ، ثروتش به طرز چشمگيري افزايش يافت و وي يك آزمايشگاه جديد براي خويش زد و زمينه اعتنا بالا قرار گرفت و در سال 1958 امت ليت، هنگامي كه بر روي يك پروژه تحقيقاتي عمل ميكرد، به طور مستقل هولوگرافي را بازتوليد كرد، و هيچ زمان به گابور گوش نداد ، كار او تا سال 1961 منتشر نشد و با ابداع ليزر هليوم نئون، او و دستيارش جوري آپاتنيكس فعاليت خويش را در هولوگرافي انتقال ليزر سه بعدي به عموم معرفي كردند . 
بوسيله سهيل بنيادي|10ام شهريور, 1397|صنعت چاپ|بدون بينش


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۷:۴۰ توسط:علي پور موضوع:

نكاتي در ارتباط با رعايت اصول بسته بندي

عملكرد بسته بندي و خصوصيت هاي يك بسته عالي از اصول اساسي و واجب مي‌باشد كه نياز به رعايت نكات، وايسته به وضعيت و مدل متاع دارااست . 
براي داشتن يك بسته بندي مطلوب اصولي را مي بايست رعايت كرد كه در ادامه به يكسري مسئله از آن اشاره مي شود .  طراحي بسته بندي


اصول بسته بندي : ۱- جلب توجه: بسته بايد به نوع اي باشد كه خويش را به مشتري عرضه كند و يا اين كه به عبارت ديگر مشتري را در خريد خويش راغب و مشتاق نمايد . نبايد فراموش كرد كه بسته مي بايست خويش را نشان دهد و هر جا كه هست، خريدار احتمالي را به طرف خويش بكشد . 


۲- معرفي كالا: بسته بندي مي بايست معرف كالاي درونش باشد؛ به طوري كه درصورتي كه كسي براي اولين بار آن را ببيند، بتواند حدس بزند كالاي بسته بندي شده چه مي‌باشد . 


۳- تميز و بهداشتي: بسته مي بايست اين احساس را در تماشاچي القا كند كه پاك مي باشد و محتواي آن سلامت و پاكيزه مي باشد . 


۴- ايجاد اعتماد: مي بايست تماشاچي را قانع كند كه بسته بندي مناسبي هست و اقتدار حفاظت آن، راضي كننده است؛ خير اين‌كه خريدار احتمالي شك و ترديد نمايد كه آيا مي تواند آن را تا منزل سلامت ببرد؟ 

۵- باارزش باشد: بسته بندي بايستي به قيمت كالا بيافزايد و با ارزش آن متناسب باشد . 


۶- سهولت برداشتن: به راحتي در دست جاي گيرد و در صورتي كه تبارك است، بتوان آن را به راحتي از زمين بلند كرد . فرم و طراحي صحيح و دقيق بسته با اعتنا به محتويات داخلي آن و با در لحاظ گرفتن پارامتر حفاظت كالا، در اين زمينه نقش به سزايي داراست . اكثري از بسته ها كه به فيس اصولي طراحي نمي شوند، چه بسا با وجود وزن كم اما با حجم بالا، اختلال برداشتن و حمل دارند . 


۷- سهولت حمل: در وسايل نقليه به راحتي جاي گيرد و دست كم دور و بر را اشغال نمايد و همچنين فرد بتواند تنها و به راحتي آن را حمل كرده و هم پا خويش ببرد .


۸- سهولت گشودن: باز كردن بايد به راحتي انجام گيرد . حتي المقدور محتاج كليد و ديگر وسايل نباشد و با دست خالي و بدون مشكل گشوده شود . 


۹- سهولت نگهداري: در‌صورتي‌كه محتواي بسته با يك توشه مصرف تمام نشود، مي بايست ترتيبي اتخاذ شود كه مابقي در به عبارتي بسته به راحتي حفاظت و حفظ گردد و به ظرف ديگري احتياج نباشد . 


۱۰- نمايش: چينش كالا در پشت ويترين و درون قفسه فروشگاه بايستي به راحتي انجام شود؛ به نحوي كه در اين چيدمان، كارداران موردنظر توليدكننده براي معرفي كالا، به راحتي قابل سناريو و معرفي باشد . در اين زمينه نشانه ها و جاگيري آنها روي بسته، اهميت به سزايي دارد . 


۱۱- بهداشت: بسته بندي بايستي طوري باشد كه كالا را سلامت نگه دارد و رعايت مساله بهداشتي، به طور كامل در آن انجام گرديده باشد . 


۱۲- حفاظت: در‌صورتي‌كه فرآورده در اثر فشار و يا اين كه تكان در هنگام حمل و انبار كردن معيوب و ضايع گردد، بسته بندي بايستي توان نگهداري و پرهيز از اين تخريب را داشته باشد . بسته بندي بايد بضاعت و توان محافظت هرچه طولاني خيس متاع در حالت اوليه را داشته باشد . 


۱۳- انبارداري: كالا مدتي كه در انبار كارخانه يا نزد واسطه هاي فروش مي ماند، مي بايست به وسيله اصول صحيح بسته بندي به راحتي قابل محافظت باشد . 


۱۴- راهبرد ها: نام، ارزش و به طول كلي علايم و علامت هاي بسته بندي بايستي طوري باشد كه بتوان به وسيله چاپ و يا اين كه برچسب روي بسته الصاق نمود . 


۱۵- رنگ و طرح: تركيب رنگ، طرح و نقش بندي بايستي با رعايت طريق تفكر و ذوق و سليقه خريدار احتمالي مشخص گردد . 


۱۶- تبليغات: صورت و ظواهر جنس بايد در تبليغات جنس نشان داده شود و در بسته بندي بايستي رعايت سهولت كاربرد تبليغ مدنظر گرفته شود . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۵۴ توسط:علي پور موضوع:

بسته بندي محصولات با ۱۰ توصيه خلاقانه

هر وقت به سوپرماركت، پاساژ‌، بازار يا اين كه هر جايي برويد كه چيزي در آن فروخته ميشود هميشه توليد ها را در يك جعبه، بسته يا اين كه چيزي شبيه به اينها مي بينيد . طراحي بسته بندي محصول ها در اندازه‌ها، شكل و رنگ‌هاي متنوع انجام مي شود . غالبا اشخاص بسته‌بندي را داراي ارتباط با حفاظت، محافظت و انتقال راحت اجناس مي‌دانند . اما نقش بسته‌بندي فراتر از اينهاست و مي تواند در فروش و معرفي جنس نقش حياتي بازي كند؛ رضايت يا عدم رضايت خريداران را در پي داشته باشد يا اين كه چه بسا بازدارنده سلامت وصال آن به دست مصرف‌كننده شود . در اين نوشته قصد داريم به برخي نكات مهم و اوليه‌ براي طراحيِ بسته بندي توليدها اشاره كنيم تا به امداد آنان بسته‌هايي خوب اخلاق فرمائيد . 
yektanet .com 
مسلما بخوانيد: بازاريابي سبز چيست؛ چه طور هواداران محيط زيست را مجذوب كنيم ويكي‌پديا بسته‌بندي را دانش، هنر و تكنولوژيِ محصور كردن يا محافظت از جنس براي پخش، ذخيره و به كار گيري از آن معرفي مي كند . بسته‌بندي همچنين به مراحل طراحي، ارزشيابي و توليد بسته‌ها اشاره داراست و مي‌توان آن را سيستمي هماهنگ دانست كه محصول ها را براي انتقال، انبارداري، تداركات، فروش و نهايتا استفاده‌ آماده مينمايد . علاوه بر اين بسته‌بندي در خصوص اينكه جنس به چهره كلي چه است اطلاعاتي را در اختيار مصرف‌كننده مي‌گذارد . حتي زماني كسي از محصولِ باطن بسته بي‌اطلاع باشد كل يك بسته‌بندي مي تواند به شخص بگوييد با چه محصولي رو‌به‌روست . در قضيه محصولاتي كه خريدار از پيشين با آنان آشناست بسته‌بندي به فرد كمك مي نمايد در يك دكان شلوغ به راحتي محصول دوست داستني خويش را پيدا نمايد . نكاتي كه براي كردار بسته‌بندي‌هاي خوب به آن نياز خواهيد داشت عبارتند از: ۱ . خلاق و اختصاصي به فرد باشيد بسته بندي محصول ها - بسته بندي خلاقانه ي شيريني با شمايل فرياد ميزد گازي در‌صورتي‌كه ميخواهيد عده‌ي زيادي مشتري محصول‌تان شوند مي توانيد با رفتار يك بسته‌بندي خلاقانه فعاليت را مقدمه كنيد . برخي محصول ها چيزهايي مثل مارپيچ و جدول‌ براي حل‌ كردن دارا‌هستند كه مشتريان را تشويق مينمايند آنان را بخرند . بعضي توليدات تكه‌هاي قابل عده كردن دارند كه با آن‌ها مي توانيد كلكسيون خاصي براي مثال كارت، عروسك يا چيزهاي ديگري را جمع‌آوري نمائيد . شما همچنين ميتوانيد براي بسته بندي توليدات از اَشكال گوناگون به كار گيري كنيد . 
۲ . رنگ و قلمِ قابل قبولي براي متن گزينش كنيد رنگي را گزينش كنيد كه با مال متناسب باشد . علاوه بر اين مطمئن شويد براي نوشته‌ها از مخلوط و كنتراست صحيح استفاده فرمائيد . نوشته‌ها بايستي صريح و قابل تلاوت باشند . از رنگ نارنجي رنگ در زمينه‌ي قرمز رنگ استفاده نكنيد زيرا تركيب اين دو رنگ خوانايي را ايراد ميكند . براي نوشته‌ها قلمي را گزينش كنيد كه به بهترين وجه جنس را نمايش بدهد . از قلمهاي فانتزي (fancy fonts) به كار گيري نكنيد زيرا قرائت آن ها ميتواند نقص‌ باشد . پس مطمئن گرديد نوشته‌هاي روي بسته‌ بندي توليدها خوانا و آشكار هستند . 
به طبع بخوانيد: رنگ برند شما چه تاثيري بر مشتري هايتان دارد؟ ۳ . خواندن برچسب‌ها بايستي سهل باشد برچسب مال بايستي خوانا و آشكار باشد برچسب كالا بايستي خوانا و صريح باشد . بيشتر مشتريان اطلاعات مربوط به فرآورده را كه روي بسته درج مي گردد مي‌خوانند تا بدانند چه مي‌خرند و اينكه آيا اين به عبارتي فرآورده مناسب آنهاست يا اين كه خير . گونه قلم و سايز انتخابي براي نوشته‌هاي روي برچسبِ محصول بايستي به آساني خوانده شود . گاهي برچسب در بسته‌ بندي توليد ها آن‌قدر ريز متن گرديده كه خواندنش را براي مشتري دشوار مي‌نمايد . اين اشتباه را مرتكب نشويد . افراد به طبع براي داشتن يك تعيين هوشمندانه پيش از خريد اين بخش را مي‌خوانند . برخي مصرف‌كنندگان چه بسا اقلام مختلف را با نيز مقايسه مي‌نمايند . پس در صورتيكه بسته‌بندي مال شما خواناتر باشد و ويژگي‌هاي جنس نيز لحاظ خريداران را جلب نمايد آنان به سراغ كالا ديگري نمي‌روند و به عبارتي را مي‌خرند . خريداران براي تلاوت برچسب تمام توليدها وقت ندارند به خصوص آنهايي كه ريز چاپ شده باشند . 
حتما بخوانيد: بسته‌ بندي سبز چيست؟ ۴ . از تصاوير به كارگيري كنيد ميتوانيد از تصاوير در پباده سازي بسته بندي توليدات استعمال نمائيد . اين تصوير مي‌تواند كاريكاتور، عكسي از محصول، عكسي از يك جور يا هر چيز ديگري باشد كه با متاع در تناسب ميباشد . تنها دقت داشته باشيد كه تصاوير بايد رزولوشن بالا داشته باشند و در ابعاد بزرگ و كوچك عالي به لحاظ برسند . علاوه بر اين عكس انتخابي بايستي با محصول درونِ بسته‌بندي هماهنگ باشد تا از سردرگمي خريدار پرهيز شود . 
۵ . بسته بندي محصولات بايستي با متاع مرتبط باشند بسته بندي توليدها - بسته بندي مرتبط با ساندويچ هات داگ تصوير، قلم، رنگ، طرح و شكلِ بسته بندي محصولات بايد متناسب با نوعِ محصولِ درونِ آن باشند . در‌صورتي‌كه مي خواهيد جعبه‌ي ساندويچ هات‌داگ طراحي ‌كنيد تصوير سگ (داگ به زبان انگليسي) را فراموش كنيد . با اين عمل مصرف‌كننده را گم راه مي كنيد و آن ها تمايل‌شان را به خريد از دست مي دهند چون ممكن است تامل نمايند اين ساندويچ غذاي سگ مي باشد يا اين كه اينكه از گوشت سگ تهيه و تنظيم شده است! پس به اين مورد ها توجه فرمائيد . 
۶ . از زبان مناسب استعمال كنيد از زباني استعمال فرمائيد كه به محصول‌تان بيايد . مصرف‌كنندگان كساني باسواد و آگاه هستند . زماني داريد به هارد‌درايو يا اين كه فِلَش اشاره مي كنيد نگوييد «لذيذ»! بايد مراقب زباني باشيد كه با آن با مشتري ارتباط برقرار ميكنيد . همچنين مراقب غلط‌هاي فرمان گويش و املا در نوشته‌هاي درج گرديده روي بسته‌بندي باشيد . بيشتر بسته‌بندي‌هايي كه چنين غلط‌هايي در آن ها يافت مي شود وابسته به منابعي ميباشند كه كيفيت پاييني دارا‌هستند . پس مراقب اين غلط‌ها باشيد . در صورتيكه از دستور زبان و املاي صحيح استفاده ببريد اعتماد و اطمينان مشتري را به دست مياوريد . 
حتما بخوانيد: راههاي جذب مشتري در مغازه؛ راهكارهايي بي آلايش براي فروش بيشتر ۷ . بسته بندي توليد ها را با كاربري سهل طراحي كنيد بسته بندي توليدها - بسته بندي گل قابل حمل از كاربرد آسان و راه‌دست بودن طراحي بسته‌بندي مطمئن گرديد . يادتان باشد اكثر اوقات مصرف‌كنندگان پرمشغله ميباشند پس كارايي فرمائيد زندگي‌شان را مقداري آسوده كنيد . بسته‌اي را پباده سازي نكنيد كه آن‌قدر بلندمرتبه باشد كه به مشقت بتوان آن را حمل كرد . هر چه بسته‌بندي جمع‌وجورتر باشد افرادِ بيشتري آن را به محصول ها حجيم ترجيح خواهند داد . بهتر هست يك بسته‌بندي ساده‌شده پباده سازي فرمائيد . 
۸ . بسته‌بندي نبايد به حيث ناخنك‌زده برسد بسته بندي توليد ها - بسته بندي مهر و موم شده صابون امنيت فرآورده اهميت شايان توجهي داراست . بسته بندي توليدها هميشه مي بايست به فيس مهروموم‌شده باشد، زيرا مصرف‌كننده در صورتي‌كه با بسته‌ي باز شده يا دست‌كاري شده مواجه شود آن را نمي‌خرد . پباده سازي بسته‌بندي مي بايست به گونه‌اي باشد كه بتواند امنيت مال را تضمين نمايد . در‌صورتي‌كه بسته‌‌ بندي توليد ها دست‌كاري‌شده به لحاظ رسد براي فروش آنها با مشكل مواجه خواهيد شد . به اين ترتيب براي اجتناب از اين اختلال بلندمرتبه در طراحي‌ خويش دو مسئله‌ي مهروموم شدن و محافظت از مال را مد نظر قرار دهيد . 
۹ . گشوده كردن بسته‌ بندي توليد ها بايستي آسوده باشد حتي زماني قرار است بسته‌اي طراحي نماييد كه مال شما را محافظت‌شده و دست‌نخورده محافظت كند، هنوز ضروري مي باشد مصرف‌كننده براي گشوده كردن آن هنگام مصرف به زحمت نيفتد . مردمان مشغوليت‌هاي خودشان را دارا هستند و نمي خواهند بازه متعددي صرف پيدا كردن راهِ گشوده كردن بسته‌بندي فرآورده شما بكنند . براي نحوه‌ي بازكردن يا به كارگيري از بسته‌بندي راهنما يا دستورالعملي روي آن بگذاريد . حتي زماني رويكرد كار معمولي ميباشد هم از ارائه‌ي اين راهنمايي‌ها براي كمك به مصرف‌كنندگان غافل نشويد . 
به طبع بخوانيد: ۷ گام براي توسعه‌ فرآورده جديد ۱۰ . سادگي را در بسته بندي محصول ها از خاطره نبريد بسته بندي توليدها - بسته بندي بي آلايش آدامس بسته بندي توليد ها مي بايست معمولي و در عين اكنون گيرا باشد . همينطور استفاده‌ي آسانِ كودك ها و بزرگسالان، هردو، مي بايست در پباده سازي بسته‌بندي موضوع اعتنا قرار بگيرد . حمل‌و‌نقل و جابه‌جايي آن آسوده باشد . از رنگ‌هاي متنوع در آن استعمال شده باشد تا متاع ديده شود . به ياد داشته باشيد يك پباده سازي ساده‌ با برچسب و محتواي درست، اثرگذاري بيشتري نسبت به يك پباده سازي نامرتب دارااست . 
از آنجا كه بسته‌‌بندي براي فروش اهميت دارد طراحان بايد به مورد ها مطرح شده در اين نوشته دقت نمايند تا يك پباده سازي مؤثر و كارا داشته باشند . در‌صورتي‌كه شما طراح مي‌باشيد در فرايند طراحي بسته‌بندي‌ها بايد با مشتري‌تان به خير هماهنگ گرديد و طرح مطلوب محصول و مطابق ميل سفارش‌دهنده را بيافرينيد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۶:۱۵ توسط:علي پور موضوع:

روش هاي متنوع براي نام گذاري برند

اسم برند،‌ شاخصي براي شناسايي يك برند به‌ اكانت ميايد و از آنجا كه براي مدام در كنار مارك قرار مي‌گيرد، شركت‌ها بايستي نامي مناسب و موجه تعيين كنند . اين سطح از اهميت زيادي برخوردار است، چراكه موفقيت يا ناكامي برند را در بخش اعظمي از جهات معين مي نمايد . گاهي تايم ها هفته‌ها، ماه‌ها و چه بسا سال ها براي پيدا  طراحي بسته بندي كردن اسم مطلوب براي مارك طول مي‌ كشد . تقريباً همه عمل هاي بازاريابي مانند طراحي لوگو، بسته بندي، منزلت يابي و بقيه موارد به همين اسم برند متعلق هستند . 
نام مارك توصيفي نام برند توصيفي، خدمات كمپاني را به صورت توصيفي بيان مي كند . از آنجا كه اسم مارك مي بايست بي آلايش و جامع باشد و تخصص شركت را تعريف كند، پس جاي زيادي براي خلاقيت در نامگذاري باقي نمي ماند . داشتن اسم برندي واضح و روشن، اين مزيت را دارااست كه مي تواند قصه برند را به وضوح و به شكلي تاثيرگذار براي مخاطب تعريف كند . اما جنبه منفي‌ اين نوع نامگذاري زماني مي باشد كه نام برند هيچ ربطي به توليدات يا اين كه كسب و كار جديد كمپاني نداشته باشد . 
از برندهاي توصيفي مي توان به جنرال الكتريك اشاره كرد كه نامي بي آلايش مي باشد و منجر برقراري ارتباط بين كسب و عمل و مشتري مي شود، ولي در صورتي‌كه همين جنرال الكتريك بخواهد به بازار كالاهاي تند مصرف (FMCG) وارد شود، ديگر اين نام برند شايد براي مشتري جالب نباشد و بي ربط به حيث برسد . همين مسئله براي جنرال موتورز هم صحت مي كند . 
اسم برند به يادماندني اسم مارك به يادماندني را سنگ بناي نامگذاري مارك و مقام يابي برند مي دانند . اين نام ها معمولاً فراوان خلاقانه هستند و تمايز درخورتوجهي در صنعت ذي‌ربط ساخت مي نمايند . در اسم به يادماندني، سفارش يا استعاره اي پنهان مي‌باشد كه يك تجربه قوي يا اين كه منزلت برند را در ذهن مشتري تداعي مي كند . به عنوان نمونه ويرجين، نايك و آمازون كه به ياد اصالت و نوآورانه بودنشان، زياد سهل و آسان آن ها را به ياد مي آوريم . اين برندها براي محافظت شايستگي خود در بازار مي بايست محصولاتي را ارائه نمايند كه با نام برندشان همخواني داشته باشد چون اسم مارك به يادماندني،‌ مسئوليت متعددي را به كمپاني ها زور مي كند . 
اسم برند ساختگي نامگذاري محصولاتي كه كاملاً نوآورانه يا اين كه نو مي‌باشند و تاكنون شبيه آن در بازار وجود نداشته است، چالش بزرگي به شمار مي رود . اينجاست كه اسم برند ساختگي به ياري كسب و كارها مي آيد تا محصولي كه براي اولي توشه وارد بازار مي شود را نامگذاري نمايند . اين دسته نام ها خير صرفا متمايز هستند، بلكه واضح و خلاقانه هم محسوب مي شوند . بااينكه ايجاد چنين نام هايي سخت است،‌ اما درصورتي كه با مارك هماهنگي داشته باشد، به راحتي به خاطره آورده مي شود . كسب و كارها در اكثر اوقات موردها از نام هايي كه ريشه لاتين، يوناني يا اين كه ريشه فرنگي دارند، براي نامگذاري برند استعمال مي كنند . اكسون،‌ كداك،‌ زيراكس و… از گزاره اين نام ها ميباشند . 
چالش برانگيزترين بخش اين مدل نامگذاري مارك اين مي باشد كه آن‌ها هيچ تعريف مشخصي غير از تعريفي كه مبتكر آن ارائه كرده، ندارد و به همين دليل شركت ها براي اينكه اين اسم را در ذهن مردم جا بيندازند مي بايست پول زيادي را صرف القاي معناي مورد نظرشان در ذهن مشتري كنند . 
با گونه هاي منش هاي نامگذاري برند آشنا شويد اسم برند لغوي اسم برند لغوي با به كار گيري از بازي كلمه ها همت مي نمايد تذكر آن را براي مشتري راحت كند . اين اسم ها تركيبي از كلمات مركب، املاي كلمات و عبارات خارجي مي باشند و بخشي از رايج ترين رويكرد نامگذاري برند به اكانت مي آيند . نام هاي لغوي نظير دانكن دوناتس، برگر كينگ، كوكا كولا و… دوچندان هوشمندانه هستند و مي توانند روي مشتري تاثيرگذار باشند و اكثر از همگي براي مشتري‌هايي جذابيت دارا‌هستند كه برهه زماني زمان متعددي در معرض چنين اسم هايي قرار داشته اند . 
نام مارك اختصاري نام مارك اختصاري در بيشتر موردها از اسم كلي كمپاني گرفته گرديده مي باشد تا آسوده تر تلفظ شود . برخي كمپاني ها برهه زماني مقطع متعددي مي باشد كه از اين مدل نام براي نامگذاري مارك به كار گيري مي كند . آي بي ام، كي اف سي، يو پي اس، ناسا،‌ يونيسف از اسم هاي برند شناخته شده اختصاري مي باشند . شركت هايي مثل جنرال موتورز يا جنرال الكتريك نيز از نام هاي اختصاري GM و GE استعمال مي نمايند . از حيث يك قاعده كلي، به خاطر سپردن اين مدل نام ها نه صرفا براي مشتري طاقت فرسا است، بلكه براي نماينده قانوني نشانه تجاري هم اختلال خواهد بود . 
اسم برند جغرافيايي زماني كه نام برند، محدوده‌ جغرافيايي يا كشوري كه در آن كار مي نمايد يا اين كه عمل خويش را از آنجا مقدمه كرده ميباشد را براي خويش انتخاب مي كند،‌ به آن اسم مارك جغرافيايي مي گويند . سوئيس ميليتري، آمريكن اكسپرس، بوستون ساينتيفيك فقط چندين نمونه از اين جور نام مارك هستند . با اين اكنون مشخص و معلوم گرديده هست كه بسط چنين كسب و كارهايي در كشورهاي ديگر محدوديت هاي خود را دارد و وقتي اين كسب و كارها از حيث جغرافيايي با يك ميهن يا ايالت مختص مشكل داشته باشد،‌ توسعه تجارت و تطبيق با وضعيت سخت خواهد بود . 
اسم مارك بنيانگذار به طور سنتي اسم هاي برند با اسم بنيانگذاران آن ها داراي ارتباط بوده ميباشد و قدمت آن به اولي برندهايي كه به وجود آمدند، برمي گردد، مانند مارك كهن فورد كه از روي هنري فورد گرفته شده يا ديزني كه از روي والت ديزني نامگذاري گرديده ميباشد . علاوه بر اين، بعضا شركت ها از اسم اشخاص داراي شهرت به عنوان «سيگنچر اديشن» براي تبليغ برند خويش به كار گيري مي كنند، مانند سيگنچر اديشن آنجلينا جولي روي كيف هاي اچ اند ام (H&M)؛ هرچند خط مش نام برده را نمي توانايي به تيتر اسم مارك بنيانگذار در نظر گرفت . 
مطالب مرتبط: راهنماي انتخاب اسم برند نام برند تاريخي اسم برند تاريخي به شخصيت ها و اسم هاي تاريخي مرتبط مي‌باشد كه هيچ ربطي به يك كسب و عمل ندارند،‌ ولي احتمال دارد حمايت اين كسب و عمل از شخصيت تاريخي خاصي را نشان دهد، مانند تسلا موتورز . 
نام مارك مدرن امروزه برندها، نام هايي را گزينش مي كنند كه به مال يا اين كه سرويس ها موضوع نظرشان مربوط باشد . اين اسم هاي امروزي دربرگيرنده كلمات مركب مي شوند و معناهاي متعددي دارند، به طوري كه هر مشتري مي تواند برداشت خويش را از آن داشته باشد،‌ نظير بلك بري،‌ فيسبوك، اسنپ چت و اينستاگرام . 
جاانداختن يك نام مارك امروزي مستلزم تبليغات گسترده ميباشد تا مردم بتوانند به راحتي آن را به خاطره بياورند . علاوه بر اين مشتري بايستي همه جا سرويس ها يا توليدات اين مارك را ببيند تا از اين طرز نام مارك ملكه ذهن وي شود و نامي آشنا برايش باشد . 
نام مارك مركب اسم مارك مركب، از يك يا يكسري طبقه بندي فوق براي نامگذاري استفاده مي نمايد . به تيتر مثال تلنور (Telenor)،  طراحي بسته بندي يك كمپاني مخابراتي نروژي مي باشد كه دو واژه و كلمه ابتدايي آن به تخصص كمپاني و صنعت مخابرات (Telecom) مربوط مي شود و بخش دوم به محدوده جغرافيايي شركت يعني نروژ (Norway) اشاره دارااست . 
لينكين پارك (Linkin Park) هم يك اسم برند مركب براي يك مجموعه راك آمريكايي مي‌باشد كه نام خويش را از لينكلن پارك (Lincoln Park) گرفته اند . فاركس (Forex) نيز تركيبي از دو كلمه‌ي Foreign Exchange به معناي مبادله ارز فرنگي هست . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۷:۵۱ توسط:علي پور موضوع:

موارد مهم و تعيين كننده در صفحه آرايي

مخاطب محوري در صفحه‌آرايي از آنجاكه انگيزه يك فعاليت گرافيك، انتقال اطلاعاتي مشخصي به مخاطب است، صفحه‌آرايي بايد با دقت به خصوصيات مخاطب انجام شود . مثلاً صفحه‌آرايي يك كتاب براي كودكان با صفحه‌آرايي براي بزرگ‌سالان مختلف خواهد بود .  طراحي بسته بندي  به همين استدلال جور و اندازه‌اي حروف، استفاده از تصوير، بعد ها صفحه و . . . بايد متناسب با مخاطب كودك، نوجوان يا بزرگ‌سال مراد شود . علاوه بر اين، بايد شخصيت صفحه‌آرايي، باشخصيت مخاطب تناسب داشته باشد . براي نمونه، صفحه‌آرايي براي خردسال ها شادتر و پرتحرك‌تر، و در پيش‌رو صفحه‌آرايي براي بزرگ‌سالان رسمي‌تر و جدي‌تر مي‌باشد . تفاوت اين دو روحيه را مي‌توان در صفحه‌آرايي كتاب‌هايي با موضوعي يكسان )مثلاً دايرة‌المعارف) براي كودك ها و بزرگ‌سالان متوجه شد . 






تفاوت فضاي بصري يك قضيه يكسان، براي دو جامعه مخاطب متفاوت 

اندازه‌ي كاغذ كاغذ مورداستفاده‌ي حوزه‌ي چاپ در ايران، چه آن ها كه ساخت داخل هستند و چه آنها كه از خارج وارد مي‌شوند، عموماً دو اندازه‌اي۹۰۶۶۰ سه ورقي) و ۱۰۰ چهار و نيم ورقي) دارند، كه برحسب كاري كه طراح انجام داده، يكي از اين دو قطع، به‌ناچار تعيين مي شود . لذا خوبتر است براي پرهيز از هدر رفتن سرمايه، بعدها استفاده كننده مبنا اندازه‌ي كاغذ سازمان‌دهي شود . 
براي به كار گيري از حداكثر فضاي برگه مي‌توان اشكال مختلفي از تقسيمات را انجام داد، اما رايج ترين تقسيمات، تقسيما ميباشد كه در هربار تقسيم، اندازه ي برگه نصف دفعه ي گذشته مي شود . اين تقسيم براي سه انقطاع رايج، يعني - رقعي، وزيري، رحليبه عمل مي رودقطع همگاني ديگر جدا خشتياست . در اين قطع، برگه يك توشه به سه نصيب ودر نوبت آن‌گاه به دو نصيب تقسيم مي شود . 








در تقسيم براي انقطاع خشتي مقدمه برگه به 3 نصيب و آن گاه تقسيم مرسوم براي كاغذهاي مو جود در بازار كشور ايران تقسيم به 2 نصيب تقسيم مي شود . به 2 در هر مرحله مي‌باشد . 




خودكار (Font) تمام خانوادهاي الفباي يك حرف، با گروه ي بدون نقص اتصالات، علائم، نماد هاي آوا، هجا و اعداد، در سه وضعيت نازك، سياه و مايلي كه براي تايپ و چاپ اضطراري هستند را مداد يا فونت (Font) مي نامند . براي نمونه وقتي مي گوييم قلم لوتوس (Lotus Font) خواسته تمام حروف الفباي گران قدر و كوچك، حروف وسط، علامت ها دستوري و تمامي ي آن چيزهايي ميباشد كه واجب مي‌باشد تا هر گفتار و تاءمل اي را فارغ از قليل و كاست تبديل به يك نوشته نوشتاري نمايد . 
اندازه ي قلم ميزان ي خودكار (Font) را بر حسب نقطه (Point) محاسبه مي نمايند . در‌صورتي‌كه تيم ي حروف الفباي يك قلم را در يك سطر و ميان دو خط موازي تايپ كنيم، طوري كه حاشيه ي بالايي صحبت «آ» و كناره ي پاييني صحبت «م» حدفاصل اين دو خط باشد، وقتي بگوييم مداد پوينت۱۰، يعني فاصله ي اين دو خط ۱۰ نقطه هست . 


انتخاب قلم تعيين دسته و مقدار ي قلم در ورقه آرايي، با قصد انتقال اطلاعات نوشتاري صورت مي گيرد . زماني قصد، انتقال اطلاعات است؛ آن قلمي مناسب است كه راحت خيس و سريع خيس خوانده شود . علاوه بر اين، ارتفاع و فاصله ي سطرها و لغت ها با هم نيز، در اين فرمان مؤثر هستند . براي مثال، زماني طول سطر مضاعف و مسافت ي سطر قليل مي شود، خواننده سطرها را گم ميكند، كه اين با راحت خيس و پر سرعت تر بودن در تضادومغايرت مي باشد . از آنجايي كه در يك صفحه ي دربرگيرنده داده ها نوشتاري، اصل بر خوانده شدن متن است، در عرضي ستون (كه طول خط نوشته شده را مشخص مي كند) معمولا تا ۱۰ كلمه و واژه قرار مي گيرد . در صورتيكه تعداد كلمه ها يك سطر بخش اعظم شود، بايستي طول رديف را ارتقا داد، در اين صورت، براي جلوگيري از نقص‌ در خواندن، به ناچار بايستي مسافت ي سطرها نيز اكثر شوند . طبيعتاً در چنين موقعيتي، اندازهاي قلم (اندازه ي فونت) نيز افزايش مي يابد . از طرفي در ستونهاي نوشتاري، كه نوشته از دوطرف همتراز است، ممكن است گاهي براي سطح شدن متن از دو طرف (برابر شدن سطرها) و توليد يك فضاي مربع - مستطيل، فاصله ي لغات يك رديف از موقعيت معمولي بيشتر شود . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۳:۵۰ توسط:علي پور موضوع:

امروزه از مواد بسته‌بندي استفاده‌ي صرفه ­جويانه‌تري مي‌شود.

كارشناسان محفظه زيست مي‌گويند شايسته ترين زباله، زباله‌اي مي‌باشد كه ايجاد نشود . امروزه به بركت پيشرفت تكنولوژي، در مقايسه با 20سال پيش، مواد اوليه‌ي به مراتب كمتري در  طراحي بسته‌بندي به مصرف مي رسد و از ميانه دهه‌ي 1960ميلادي كاهش چشم‌گيري در اندازه مواد مصرفي براي بسته‌بندي پيدا گرديده مي‌باشد . اين كاهش را نميتوان صرفا به نگراني از آلودگي محفظه زيست نسبت داد . در واقع امر، توليدكنندگان تمايل زيادي به كاهش هرچه بيشتر و چه بسا حذف بخشي از مواد مصرفي و در نتيجه، بهاي تمام‌شده‌ي فرآورده و قيمت آن دارا‌هستند . تحقيق و توسعه در صنعت هاي و ابتكار تكنيك‌هاي جديد به شكلي زياد گسترده، اين قابليت و امكان را فراهم آورده كه طي 18 سال، اندازه برگه مصرفي براي بسته‌بندي شير نزديك به 23% كاهش يابد . از سال 1977ميلادي، بطري پلاستيكي نيز 25% سبك‌ خيس گرديده و وزن هر بطري دو ليتري شير (از فرآورده P .E .T ) از 68 گرم به 51 گرم كاهش يافته ميباشد . به همين‌سان، در دو دهه‌ي گذشته طراحان بسته‌بندي كوشيده اند ضخامت قوطي‌هاي آلومينيومي را نيز به دست كم ممكن برسانند و به اين ترتيب بيش از 25% از اندازه آلومينيوم مصرفي در يك قوطي نوشابه‌ي 330 ميلي‌ليتري كاسته شده هست . در اين ميان، رقابت دربين توليدكنندگان مواد اوليه‌ي بسته‌بندي يكي از عامل ها حساس در جهت استفاده‌ي هرچه كمتر از بسته‌بندي بوده هست . در واقع، به جاي كنار گذاشتن بسته‌بندي به عنوان بدعتي پرخرج و اسراف‌آميز، با هر ابداعي در تكنولوژي بسته‌بندي، هم هزينه و هم دورريز مواد اوليه كاهش مي‌يابد؛ در به عبارتي هم اكنون كارايي، بهداشت، و حتي زيبايي بسته‌ها بالا مي‌رود . 
مزاياي بسته بندي 
3 . بسته‌بندي، با كاهش ضايعات، بها محصول را پايين مي‌آورد . اگر يك‌سوم كالاهايي مثل تلويزيون يا ظروف چيني در مرحله‌ي توزيع به عامل عدم استحكام بسته‌بندي از في مابين برود، چه تأثيري بر ارزش آنان خواهد گذاشت؟ ارزش اكثر كالاهاي سواي بسته‌بندي دستِ قليل دو برابر خواهد شد . به‌طور متوسط، فقط 7% از بهايي كه مصرف‌كننده براي يك محصول مي پردازد صرف بسته‌بندي شده هست . 
كاهش هزينه هاي توليدي


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۵:۰۵ توسط:علي پور موضوع:

نشست و سخنراني تبليغات محيطي

هدف از عمل اقتصادي چيست؟ در آوردن پول، ايجاد فرآورده و . . .، يا اين‌كه فراتر از اهداف معمول؟ ويژگي‌هاي هر شهر را از فضايي كه تبليغات آن شهر دارااست مي‌توان شناخت، از اين دور و اطراف سطح يا اين كه فرهنگ وتمدن اجتماعي هر شهر مشخص و معلوم ميشود . در موضوع تبليغات چهار استدلال اصلي بعد از جنگ تحميلي  طراحي بسته بندي در خور اعتنا هستند: صاحبان رسانه صاحبان برندها دفترها تبليغاتي نهاد قانون­گذار بعد از مدتي فراموش شد كه انگيزه از فعاليت اقتصادي و اجتماعي چه بوده و بزرگ‌ترين مهره، يعني عنصر پنجم (خريدار) را فراموش كرديم . چه كسي حرف درست را مي­زند؟ به كدام طرف مي بايست رفت؟ ارزش‌هاي استوار چيست؟ ارزش‌هاي پايدار از تعامل اين پنج عنصر به وجود ميايد . فعاليت ارتباطي و تبليغاتي كه به مخاطب صحيح دسترسي پيدا كرده باشد، راهكار صحيح را گزينش كرده باشد، پيام صحت را با پيوستگي تكرار نمايد و از منابع صدق به كارگيري كند . ارزش‌هاي اخلاقي در تبليغات براساس سازمان استانداردگذاري تبليغات استراليا (AANA ): در ارتباطات بازاريابي يا تبليغات، نبايد افراد يا اين كه ابزارها را به شيوه‌اي نشان دهيم كه آنان را متمايز نمايد و يا گروهي را بر شالوده نژاد، قوميت، مليت، جنس، سن، مذهب، ناتواني يا يقين سياسي تعيين نماييم . در حالي كه ديده مي گردد چه‌گونه در موقعيت عدم رئيس تبليغات شهري، تمام اين اتفاقات افتاده هست . 
به عقيده‌ي من همه‌ي ما مي بايست در تعاملي، به اين سمت برويم: كار براي آفريدن معاش بهتر براي خود و ديگرافراد . 
بنرهاي خيابوني در تبليغات امروزه‌ي شهري (تهران) تنها پيام دريافتي ما، وعده‌هاي دروغ از تبليغات محيطي شهرمان مي باشد . 
بيلبورد كنوود فضاهايي كه وابسته به پياده‌روها، و مردم معمولي است اشغال شده و مخاطب را سهل و آسان نمي‌گذارد . اشغال شدن اين فضاها در صورتي مي باشد كه مزاحمت ساخت مي نمايد و تنها استدلال اقتصادي به آن حاكم مي‌باشد . مقررات همگاني تبليغات محيطي در همه­ جاي دنيا تحت در اختيار گرفتن مي‌باشد . كشور‌ايران فقط كشوري ميباشد كه تبليغاتي محيطي داراست اما كسي متولي آن نمي باشد . كميته‌ي قوانين تبليغات محيطي انگلستان به شرايطي اشاره مينمايد كه يك‌سري نمونه‌ي آن عبارت ميباشد از: تبليغات محيطي، يك رسانه‌ي همگاني است و تبليغ­ كنندگان مسئول مفهومي مي‌باشند كه رسانه‌ي محيطي نشان مي دهد . تبليغات مي بايست از نشان دادن تصاوير جنسي منفي براي زنان و مردان اجتناب كند . تبليغات بايستي مردان و زنان را به يك‌اندازه كارآمد در فعاليت‌هاي منزل و خارج از خانه و در محل كار نشان دهد . تبليغات بايستي مردان و زنان را در طيف گسترده‌اي از سن، ظاهر، سوابق و شرايط اجتماعي نشان دهد . در تبليغات بايستي از هرگونه خشونت خودداري گرديده و هيچ‌كس را تعرضآميز يا اين كه مظلوم نشان ندهد . توهين ­آميز بودن ممنوع مي‌باشد . بايستي تناسب متن و تصوير در لحاظ گرفته شود . همگي اعضاي مركزها رسانه‌هاي محيطي بايد حداكثر تلاش خويش را به كار بگيرند تا متن تبليغ و تصوير آنان با ملزومات حقوقي و قانوني مطابقت داشته باشد . در موقعيت خاص ممكن هست لازم باشد كميته‌ي حقوقي تبليغات، صلاحيت تبليغ‌كنندگان را چك نمايد و در رخ اخطار، كارت زرد؛ و در فيس تكرار، كارت قرمز بدهد و دو سال از عمل محروم شوند . متأسفانه در مرز و بوم ما هيچ سازماني خودش را مسئول تبليغات محيطي نمي‌داند و هيچ‌ كس مسئوليتي پذيرش نميكند . بايد حقوق و دستمزد مردمان را تضمين كنيم . در غير اين فيس او‌لين گروهي كه صدمه مي‌بينند خود مردم هستند . دورنماي ما چيست؟ قضيه با اهميت اين مي باشد كه مردمان به شدت به دنبال دستيابي به «مزاياي احساسي» مي‌باشند . مزاياي احساسي يعني شخص خودش تعيين مي كند و مزاياي كاربردي و تكنيكي كالاها به سمت موضوعي مي رود كه احساساتش مي‌گويد . 

بيلبورد جاكوبز «وقتي مارك جاكوبز به ماشين كرايه اي ما مراجعه كرد، مي‌خواست كه يك فنجان سلطنتي را در دست خانمي ثروتمند، در خانه‌اي مجلل به تصوير بكشيم، يعني به عبارتي چهره‌اي كه جاكوبز در اروپا داشت . اينجانب به شدت مخالفت كردم و توضيح دادم كه ما نمي‌توانيم در جمهوري اسلامي ايران از اين تصاوير استفاده كنيم و نو معني مورد بالا براي مخاطب ايراني مطلوب كمبود و كلي طول كشيد كه بتوانم مديران جاكوبز را به اين قضيه راضي كنم، نو در صورتي راضي مي‌شدند كه سفارش بهتري به آنان بدهم . از آن‌ها پرسيدم شما چه داريد؟ آيا مي‌توانم فنجان سبزتان را بردارم؟ آيا مي‌تونم در بيل­بُرد از فنجان بخار بيرون بزنم؟ (به تيتر بخار قهوه) . خلاصه با توجه به اولي تجربه‌ي تابلو‌هاي حجيم كه سواي برق و با زحمت بسيار 600 كيلو به وزن تابلو افزوديم، و با اعتنا به تعداد كمي از تابلو‌ها كه پيش از آن در تهران ساخته بوديم، فيض يقين كردني كمبود و زيرا مقطع و مكان به اعتنا تعيين شده بود موجب ساخت سينرژي شد . آقايي با من تماس گرفت و گفت: «خانم شما بخار قهوه را از آن فنجان در آورديد، البته بگوييد ببينم بوي قهوه را از كجا آورديد؟!» . وقتي به قلب مخاطب نفوذ مي‌كنـيـــم كه، اين تعامل بي نقص هست . يك سري مثال از بيلبردهاي بيان كننده و تعاملي: تبليغات محيطي يك مزيت واضح از اين كفش براي مخاطب به كار گيري شده است (كفش كوه­پيمايي) . 
طراحي و فروش بيلبورد پيام‌هاي خيلي معمولي از روش‌هاي بي آلايش ولي كاملاً قابل درك و به ياد ماندني هست . 
تبليغات خلاق امروزه عصر استفاده از حداكثر تأثير تبليغات محيطي به‌ وسيله‌ي متمركز كردن پيام هست . به عقيده‌ي اينجانب پيام ما مي بايست سه محور كليدي را داشته باشد: 1 . نيت: بايد فراتر از خودمان و هدف ها اقتصادي چهار گروهي كه مي شناسيم + «خريدار» باشد . 2 . كلام: معنادار و با ارزش باشد . 3 . صداقت: لاف نگوييم . ما نبايد از ابزارهاي تبليغاتي (بيلبُرد، لمپوست و . . .) به مردمان آسيب برسانيم . بي‌قانون‌ها در محفظه (تبليغات شهري) آزادانه مي‌چرخند! چون ترازو قانوني وجود ندارد . در واقع اتفاقي كه براي تبليغات شهري ما افتاده است، به جاي اين‌كه كمكي باشد در وصال به هدف با سودبري پنج دسته! يك نزاع اقتصادي به هر قيمتي است . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۸:۱۷ توسط:علي پور موضوع:

كارتن مادر

در تصحيح انيميشن سازي، كارتن مامان به برنامه كودكان هايي گفته مي شود كه چندين بسته بندي هاي كوچكتر را در خودش در بر مي گيره .  طراحي بسته بندي 
اذن بدهيد براي بي آلايش خيس شدن تعدادي مثال بزنيم . كمپاني هاي توليدكننده چيپس، هر ۲۰ عدد بسته چيپس را باطن يك انيميشن قرار داده و به مغازه ها عرضه مي كنند . فروشگاه هم از كمپاني توليدكننده چيپس، ۱،۲،۳ يا اين كه … عدد برنامه كودكان چيپس تهيه مي كند . به آن انيميشن كه بسته هاي كوچكتر رو توي خودش جاي ميدهد، برنامه خردسالان مامان مي گويند . 
يك مثال ديگر . شركت توليد كننده دستمال كاغذي هر ۲۴ عدد باكس دستمال كاغذي را داخل يك برنامه كودكان مامان قرار ميدهد و خب دكان ها هم ۱،۲،۳ و … كارتون دستمال كاغذي از ساخت كننده تهيه و تنظيم مي كند . 
به طور معمول برنامه خردسالان هاي مامان از كرافت قهوه اي فارغ از روكش ايجاد مي شوند و چاپ بدون واسطه يك يا اين كه دو رنگ به روي آن انجام مي شود . صد اما صنعت هايي وجود دارا‌هستند كه از اين قاعده مستثنا هستند . 
برخي از مثال هاي برنامه كودك مامان را در زير آورده ايم: 




معمولا از برنامه خردسالان مامان براي حمل نقل و جلوگيري از جراحت بسته بندي محصولات استفاده مي شوند و مصرف كننده آخرين اصلا اين انيميشن ها را مشاهده نمي كند، به همين دليل چاپ يك يا دورنگ بي واسطه به روي برنامه كودكان كافي مي باشد و نيازي به لمينت نمي باشد . 


برچسب: طراحي بسته بندي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۲۱ توسط:علي پور موضوع: